Het Hiv-Transmissie Eliminatie Amsterdam initiatief (H-TEAM) organiseert van 28 november tot 4 december met steun van het Aids Fonds de eerste breed gedragen hiv-testweek in Amsterdam. Tijdens de hiv-testweek worden verspreid over het land laagdrempelige en gratis testmogelijkheden aangeboden. In Amsterdam bundelen het Aids Fonds, Soa Aids Nederland, GGD Amsterdam, Hiv Vereniging Nederland, AIGHD, huisartsen, ziekenhuizen, andere zorginstellingen en doelgroepen binnen het H-TEAM hun krachten om met een publiekscampagne en de inzet van gratis 'supersneltesten' snel en makkelijk te testen op hiv. Supersneltesten kunnen in 1 minuut uitgevoerd worden met 1 druppel bloed. Ter illustratie van de snelheid van de test wordt op 26 november op het Rembrandtplein een test-bushokje onthuld.
La Place
December 2015Een levende La Place mupi in de Amsterdamse Kalverstraat zoekt vandaag de interactie op met het winkelend publiek. Nietsvermoedende voorbijgangers worden via de mupi aangesproken door een kok van La Place. Hij vertelt over gezonde voeding en nodigt de mensen uit om een taartje, pizza of pasta te komen proeven. La Place vraagt op een ludieke manier aandacht voor haar nieuwe campagne, gericht op de introductie van 'vaste lage prijzen'.
Seat Connect
December 2015SEAT heeft de tramhalte op het Amsterdamse Rembrandtplein omgetoverd tot een halte die jij zelf kunt personaliseren. Je kan namelijk via een app de tramhalte van kleur en patroon laten veranderen. Het SEAT tramhokje is ontworpen in samenwerking met JCDecaux en stelt voorbijgangers in staat om met hun smartphone verbinding te maken het scherm. Vervolgens kunnen zij via een keuzemenu via hun telefoon de kleur van het scherm veranderen. seat Ibiza Een leuk detail, de glazen achterwand heeft de vorm van de vernieuwde SEAT Ibiza. Dit komt er in het hokje de speciale edgelight-techniek is ingebouwd. Deze lampen kun je ook veranderen via je smartphone. Daarnaast kun je ook nog de claxon, lampen en het alarm van de 'auto' bedienen.
O'kamerplant
Januari 2012De titelsong van de O kamperplant campagne van het Bloemenbureau Holland blijkt een echte meezinger te zijn. Letterlijk zelfs, want speciaal voor deze campagne zijn de haltes van JCDecaux op het Rembrandtplein (Amsterdam) en de Potterstraat (Utrecht) omgebouwd tot Karaoke-Abri's.
Warner Bros: New Years Eve
December 2011Ter promotie van de nieuwjaarsfilm 'New Years Eve' kon je in een viertal abri's in Nederland een foto van jezelf nemen en als nieuwjaarswens op je Facebook profiel plaatsen.
360 Ervaring: Brazilië roept
November 2011Door de vier knoppen op het interactieve scherm te bedienen, kan het publiek het perspectief van de vertoonde film 360 graden draaien. Hiermee beleven zij de korte film steeds op een andere manier. Bezoekers kunnen de uiting zowel van links naar rechts als van boven naar onder roteren. Met deze 360 experience bieden JCDecaux en het Braziliaans Verkeersbureau reizigers extra vermaak terwijl zij op de tram wachten. Het Braziliaans Verkeersbureau kan met deze innovatieve uiting de schoonheid van Brazilië op indrukwekkende wijze tonen aan een groot publiek. Om de door yellowBird gecreeerde 360 experience verder te versterken, heeft JCDecaux Innovate de volledige Abri met behulp van vinylbeplakking ingericht in de stijl van de totale campagne (Brazilië roept "vier het leven hier").
Esprit Make Your Wish
September 2011Esprit trekt de aandacht met een campagne waarin échte mensen échte wensen doen voor 2012. Op het Rembrandtplein in Amsterdam krijgen voorbijgangers de kans deel uit te maken van de campagne. Ze kunnen op een scherm in de Abri aangeven wat hun wens is voor 2012 en zich met die wens laten vereeuwigen. Het resultaat is direct terug te zien op het 100 m2 grote scherm aan de gevel van de Escape en op de persoonlijke Facebookpagina van het instant Esprit-model.
Triumph Shapewear
September 2011Digitale schermen met touchscreen zorgen ervoor dat het jurkje verdwijnt en de Triumph Shapewear verschijnt. Ondermodefabrikant Triumph zet vanaf vandaag exclusief bij CBS Outdoor een grootschalige en opvallende buitenreclamecampagne in. De campagne voor Triumph Shapewear laat zien dat figuurcorrigerende lingerie elegant en zelfs sexy kan zijn.
Nivea Skin Cam
Augustus 2011Wie zich op het Rembrandtplein liet fotograferen zag zijn skin-to-skin foto even later terug op het grote scherm boven de Escape!
HTC Cha Cha
Juli 2011Het nieuwe toestel van HTC heeft een speciale Facebook-knop, waarmee gebruikers direct toegang hebben tot de profielensite en met één druk op de knop foto's, muziek en statusupdates kunnen delen. Om dit te illustreren, zijn de Abri's van JCDecaux op het Leidseplein, Rembrandtplein (Amsterdam), Potterstraat (Utrecht) en Hollandspoor (Den Haag) omgetoverd tot interactieve Spectaculars. Met behulp van een touchscreen krijgen reizigers en passanten een korte indruk van hoe de HTC ChaCha werkt. Ze worden uitgenodigd een foto te maken met behulp van de ingebouwde webcam, en die vervolgens met één druk op de geïntegreerde Facebook-knop te delen met HTC. De foto's die zijn gemaakt kunnen worden bekeken op www.facebook.com/htcnl
KVK Startersdag Campagne
April 2011De KVK (startersdag-campagne) presenteert samen met CBS Outdoor een heus Twitterabri.
MoneYou
Juni 2010De NS-spread is voorzien van een LCD televisie met ingebouwde computer. Een speciale touchscreenfolie op het scherm, zorgt dat het beeld wordt beïnvloed door aanraking van het scherm. Reizigers kunnen via een keuzemenu hun startkapitaal bepalen, evenals de rendementsverdeling van dit kapitaal via de vier Schuiven op het scherm.
Alvin en de Chipmunks 2 Spectacular
Januari 2010Om de rasechte familiefilm Alvin en de Chipmunks 2 te promoten, koos Warner Bros. voor de inzet van een sfeervolle Spectacular. De inzet van zeven Kerstspecials heeft hoe dan ook voor een witte en gezellige kerst gezorgd in Amsterdam, Utrecht, Groningen en Enschede.
Dagje krassen: KrasAbri op het Rembrandtplein
Mei 2009De posterkast is voorzien van een lcd-scherm met touchscreen technologie. Voorbijgangers zien een uiting van een Kraslot, het scherm toont de kenmerkende grijze kraslaag. Wanneer iemand met zijn hand over het scherm beweegt, verdwijnt de kraslaag en worden de prijssymbolen zichtbaar. Als het hele vlak schoon is gekrast, wordt een boodschap weergegeven: een BMW 3 Serie winnen? Zet je bluetooth aan en kijk hoe jij jezelf in een BMW krast!!.
Heineken: Speakerkratjes
Juli 2007Bushokjes met de Heineken Speakerkratjes waar reizigers hun eigen muziek in af konden spelen.
Holland Casino: Salsa dansen
Augustus 2007In 12 van de 13 steden waar Holland Casino een vestiging heeft, plaatste JCDecaux speciaal ontwikkelde vloerstickers in de abri's. Voorbijgangers konden met behulp van deze stickers een mini-cursus Salsa Dansen volgen in de abri. Door de voeten op het ritme van de salsamuziek, die uit de abri klonk, te bewegen, konden voorbijgangers de eerste danspasjes oefenen. De spectacular was bedacht door TBWA en uitgevoerd door JCDecaux Innovate.
Wrangler: This is Wanted - Lowlands
Augustus 2007Rond de Wrangler campagne: 'This is Wanted - Lowlands', heeft W&M Technologies een abri gerealiseerd met geïntegreerde audio, video en een bellenblaasmachine
HetNet: Telefoon Abri
Maart 2007Met deze grappige, op maat gemaakte abri was het mogelijk om met Fred van HetNet te spreken.
Night at the Museum
Februari 2007Half februari ging de film Night at the Museum in de Nederlandse bioscopen in première. Om dit groots onder de aandacht te brengen zette Fox naast een lokale Abribuscampagne een 'levend' spectaculair in op het Leidseplein en Rokin in Amsterdam.