Hiv Testweek

November 2015

Het Hiv-Transmissie Eliminatie Amsterdam initiatief (H-TEAM) organiseert van 28 november tot 4 december met steun van het Aids Fonds de eerste breed gedragen hiv-testweek in Amsterdam. Tijdens de hiv-testweek worden verspreid over het land laagdrempelige en gratis testmogelijkheden aangeboden. In Amsterdam bundelen het Aids Fonds, Soa Aids Nederland, GGD Amsterdam, Hiv Vereniging Nederland, AIGHD, huisartsen, ziekenhuizen, andere zorginstellingen en doelgroepen binnen het H-TEAM hun krachten om met een publiekscampagne en de inzet van gratis 'supersneltesten' snel en makkelijk te testen op hiv. Supersneltesten kunnen in 1 minuut uitgevoerd worden met 1 druppel bloed. Ter illustratie van de snelheid van de test wordt op 26 november op het Rembrandtplein een test-bushokje onthuld.

Lees meer

La Place

December 2015

Een levende La Place mupi in de Amsterdamse Kalverstraat zoekt vandaag de interactie op met het winkelend publiek. Nietsvermoedende voorbijgangers worden via de mupi aangesproken door een kok van La Place. Hij vertelt over gezonde voeding en nodigt de mensen uit om een taartje, pizza of pasta te komen proeven. La Place vraagt op een ludieke manier aandacht voor haar nieuwe campagne, gericht op de introductie van 'vaste lage prijzen'.

Lees meer

Seat Connect

December 2015

SEAT heeft de tramhalte op het Amsterdamse Rembrandtplein omgetoverd tot een halte die jij zelf kunt personaliseren. Je kan namelijk via een app de tramhalte van kleur en patroon laten veranderen. Het SEAT tramhokje is ontworpen in samenwerking met JCDecaux en stelt voorbijgangers in staat om met hun smartphone verbinding te maken het scherm. Vervolgens kunnen zij via een keuzemenu via hun telefoon de kleur van het scherm veranderen. seat Ibiza Een leuk detail, de glazen achterwand heeft de vorm van de vernieuwde SEAT Ibiza. Dit komt er in het hokje de speciale edgelight-techniek is ingebouwd. Deze lampen kun je ook veranderen via je smartphone. Daarnaast kun je ook nog de claxon, lampen en het alarm van de 'auto' bedienen.

Lees meer

O'kamerplant

Januari 2012

De titelsong van de O kamperplant campagne van het Bloemenbureau Holland blijkt een echte meezinger te zijn. Letterlijk zelfs, want speciaal voor deze campagne zijn de haltes van JCDecaux op het Rembrandtplein (Amsterdam) en de Potterstraat (Utrecht) omgebouwd tot Karaoke-Abri's.

Lees meer

Warner Bros: New Years Eve

December 2011

Ter promotie van de nieuwjaarsfilm 'New Years Eve' kon je in een viertal abri's in Nederland een foto van jezelf nemen en als nieuwjaarswens op je Facebook profiel plaatsen.

Lees meer

360 Ervaring: Brazilië roept

November 2011

Door de vier knoppen op het interactieve scherm te bedienen, kan het publiek het perspectief van de vertoonde film 360 graden draaien. Hiermee beleven zij de korte film steeds op een andere manier. Bezoekers kunnen de uiting zowel van links naar rechts als van boven naar onder roteren. Met deze 360 experience bieden JCDecaux en het Braziliaans Verkeersbureau reizigers extra vermaak terwijl zij op de tram wachten. Het Braziliaans Verkeersbureau kan met deze innovatieve uiting de schoonheid van Brazilië op indrukwekkende wijze tonen aan een groot publiek. Om de door yellowBird gecreeerde 360 experience verder te versterken, heeft JCDecaux Innovate de volledige Abri met behulp van vinylbeplakking ingericht in de stijl van de totale campagne (Brazilië roept "vier het leven hier").

Lees meer

Esprit Make Your Wish

September 2011

Esprit trekt de aandacht met een campagne waarin échte mensen échte wensen doen voor 2012. Op het Rembrandtplein in Amsterdam krijgen voorbijgangers de kans deel uit te maken van de campagne. Ze kunnen op een scherm in de Abri aangeven wat hun wens is voor 2012 en zich met die wens laten vereeuwigen. Het resultaat is direct terug te zien op het 100 m2 grote scherm aan de gevel van de Escape en op de persoonlijke Facebookpagina van het instant Esprit-model.

Lees meer

Triumph Shapewear

September 2011

Digitale schermen met touchscreen zorgen ervoor dat het jurkje verdwijnt en de Triumph Shapewear verschijnt. Ondermodefabrikant Triumph zet vanaf vandaag exclusief bij CBS Outdoor een grootschalige en opvallende buitenreclamecampagne in. De campagne voor Triumph Shapewear laat zien dat figuurcorrigerende lingerie elegant en zelfs sexy kan zijn.

Lees meer

Nivea Skin Cam

Augustus 2011

Wie zich op het Rembrandtplein liet fotograferen zag zijn skin-to-skin foto even later terug op het grote scherm boven de Escape!

Lees meer

HTC Cha Cha

Juli 2011

Het nieuwe toestel van HTC heeft een speciale Facebook-knop, waarmee gebruikers direct toegang hebben tot de profielensite en met één druk op de knop foto's, muziek en statusupdates kunnen delen. Om dit te illustreren, zijn de Abri's van JCDecaux op het Leidseplein, Rembrandtplein (Amsterdam), Potterstraat (Utrecht) en Hollandspoor (Den Haag) omgetoverd tot interactieve Spectaculars. Met behulp van een touchscreen krijgen reizigers en passanten een korte indruk van hoe de HTC ChaCha werkt. Ze worden uitgenodigd een foto te maken met behulp van de ingebouwde webcam, en die vervolgens met één druk op de geïntegreerde Facebook-knop te delen met HTC. De foto's die zijn gemaakt kunnen worden bekeken op www.facebook.com/htcnl

Lees meer

KVK Startersdag Campagne

April 2011

De KVK (startersdag-campagne) presenteert samen met CBS Outdoor een heus Twitterabri.

Lees meer

MoneYou

Juni 2010

De NS-spread is voorzien van een LCD televisie met ingebouwde computer. Een speciale touchscreenfolie op het scherm, zorgt dat het beeld wordt beïnvloed door aanraking van het scherm. Reizigers kunnen via een keuzemenu hun startkapitaal bepalen, evenals de rendementsverdeling van dit kapitaal via de vier Schuiven op het scherm.

Lees meer

Alvin en de Chipmunks 2 Spectacular

Januari 2010

Om de rasechte familiefilm Alvin en de Chipmunks 2 te promoten, koos Warner Bros. voor de inzet van een sfeervolle Spectacular. De inzet van zeven Kerstspecials heeft hoe dan ook voor een witte en gezellige kerst gezorgd in Amsterdam, Utrecht, Groningen en Enschede.

Lees meer

Dagje krassen: KrasAbri op het Rembrandtplein

Mei 2009

De posterkast is voorzien van een lcd-scherm met touchscreen technologie. Voorbijgangers zien een uiting van een Kraslot, het scherm toont de kenmerkende grijze kraslaag. Wanneer iemand met zijn hand over het scherm beweegt, verdwijnt de kraslaag en worden de prijssymbolen zichtbaar. Als het hele vlak schoon is gekrast, wordt een boodschap weergegeven: een BMW 3 Serie winnen? Zet je bluetooth aan en kijk hoe jij jezelf in een BMW krast!!.

Lees meer

Heineken: Speakerkratjes

Juli 2007

Bushokjes met de Heineken Speakerkratjes waar reizigers hun eigen muziek in af konden spelen.

Lees meer

Holland Casino: Salsa dansen

Augustus 2007

In 12 van de 13 steden waar Holland Casino een vestiging heeft, plaatste JCDecaux speciaal ontwikkelde vloerstickers in de abri's. Voorbijgangers konden met behulp van deze stickers een mini-cursus Salsa Dansen volgen in de abri. Door de voeten op het ritme van de salsamuziek, die uit de abri klonk, te bewegen, konden voorbijgangers de eerste danspasjes oefenen. De spectacular was bedacht door TBWA en uitgevoerd door JCDecaux Innovate.

Lees meer

Wrangler: This is Wanted - Lowlands

Augustus 2007

Rond de Wrangler campagne: 'This is Wanted - Lowlands', heeft W&M Technologies een abri gerealiseerd met geïntegreerde audio, video en een bellenblaasmachine

Lees meer

HetNet: Telefoon Abri

Maart 2007

Met deze grappige, op maat gemaakte abri was het mogelijk om met Fred van HetNet te spreken.

Lees meer

Night at the Museum

Februari 2007

Half februari ging de film Night at the Museum in de Nederlandse bioscopen in première. Om dit groots onder de aandacht te brengen zette Fox naast een lokale Abribuscampagne een 'levend' spectaculair in op het Leidseplein en Rokin in Amsterdam.

Lees meer

Jãgermeister

Februari 2007

Abri met geïntegreerde confetti-machine

Lees meer

Andrélon: Een stukje zomer in de winter

December 2006

Reizigers werden doormiddel van verwarmingselementen verwarmt om zo een stukje zomer in de winter te realiseren

Lees meer

Straatbioscoop Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest

Juli 2006

Reizigers kunnen doormiddel van de 19inch LCD schermen genieten van de nieuwste trailers .

Lees meer

Smart fortwo grandstyle: speciale omlijsting

Februari 2006

De Smart fortwo granstyle campagne maakte gebruik van speciale omlijstingen om de aandacht te trekken.

Lees meer

Dolfinarium: Water billboard

Februari 2006

Deze op maat gemaakte billboard liet doormiddel van water zien hoelang het nog duurde voordat het Dolfinarium geopend werd

Lees meer

Opening Hema Amersfoort

September 2004

In opdracht van JCDecaux heeft W&M Technologies speciale Abri's geinstalleerd om de opening van het nieuwe filiaal van de Hema aan de aandacht te brengen

Lees meer

Master & Commander

November 2003

Voor de premiere van Master & Commander heeft W&M Technologies een billboard gemaakt met een bewegingssensor en audio.

Lees meer

Gouden Gids Special Amsterdam

April 1995

Special voor de Gouden Gids met een echte auto.

Lees meer

Kersttram Amsterdam/Den Haag

December 1995/December 2002

Een volledig in kerstsfeer versierde tram

Lees meer